Best Western Hotel Svava Uppsala

Vanliga Frågor

Om ni kommer och bor hos oss har ni säkert lite frågor, här har vi sammanställt de vanligaste frågorna. 


Q. Vilken tid är incheck & utcheck? 
A. Incheck är från kl15.30, utcheck kl12:00. 


Q. Har ni rökfria rum?
A. Hela hotellet är rökfritt. 


Q. Har ni wifi?
A. Vi erbjuder alla våra gäster gratis wifi.


Q. Har ni ett gym på hotellet? 
 A. Nej, men vi samarbetar med Actic där våra gäster tränar gratis under hela vistelsen. För öppettider, fråga gärna i receptionen. 


Q. Har ni ett business center för gästerna?
 A. Ja, I receptionen finner ni en lånedator samt skrivare.


Q. Har ni SPA? 
A. Tyvärr inte! Om ni vill boka behandling kan ni gärna fråga I receptionen så hjälper vi er. 


Q. Hur hittar jag hotellet? 
A. Vänligen se sidan hitta hit. 


Q. Erbjuder ni transport till och från flygplatsen? 
A. Nej, däremot hjälper vi er gärna boka taxi eller tågbiljett.


Q. Har ni parkeringsgarage?
A. Vi har inget eget parkeringsgarage men samarbetar med Q-park som erbjuder förmånlig kväll- och nattaxa. På helgerna säljer vi en helgbiljett i receptionen som är giltig fredag 15.00 - måndag 09.00. Utanför hotellet finns även vanlig kommunal parkering. 


Q. Har ni extrasängar?
A. Vi har flera rum där man kan bo upp till fyra personer. För vuxna tillkommer en kostnad på 200kr per person. Barn upp till 4 år sover gratis. 


Q. Jag har bokat via tredjepart och behöver ändra min bokning, hur gör jag detta? 
A. Dessvärre måste ändringar ske via bokningssidan. Har ni bokat via Best Western eller direkt till hotellet kan vi självfallet ändra er bokning. 


Q. Har ni någon åldersgräns? 
A. Vi har 18 års åldersgräns. Vid vissa tillfällen kan detta variera, bäst är att ringa receptionen för att dubbelkolla. 


Q. Vad har ni för avbokningsregler?
A. När du bokat hos oss måste du avboka din bokning senast 24 timmar innan ankomst. Vänligen notera att paketbokningar, gruppbokningar och andra specialerbjudanden ofta har specifika avbokningsregler. 


Q. Vilka betalsätt accepterar ni?
A. Vi accepterar kortbetalningar och kan ta emot de flesta korttyper. Dessvärre tar vi ej längre emot kontanter. Önskar ni fakturera, vänligen mejla fullständigt faktureringsunderlag till info@hotelsvava.se innan ankomst. 


Q. När måste jag betala? 
A. Vi tar alltid betalt vid ankomst, om inte annat anges. 


Q. Har ni handikappanpassade rum? 
A. Nej, dessvärre erbjuder vi inte handikappanpassade rum. 


Q. Jag har en fråga angående min nota, vart vänder jag mig? 
A. Vänligen kontakta receptionen. 


Q. Tillåter ni att man tar med husdjur? 
A. Ja, vårt hotell är husdjursvänligt. Vänligen notera att det tillkommer en kostnad på 100kr per natt för djurrum och att vi endast har ett begränsat antal djurrum så vänligen kontakta receptionen för bokning.


Q. Har ni allergivänliga rum? 
A. Nej, dessvärre inte. 

 
Summa: ...kr
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2018 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse